Sunday, November 13, 2011

ke tasik botani negeri johor



Atas nasihat seorang kawan yang mengajar aku melukis dengan cahaya. aku selalu saja keluar membawa dlsr bersama untuk mencari pengalaman dari kesilapan. Fokus, aperture dan shuter speed saja yang baru sedikit aku paham. sebagai seorang amateur  yang digelar happy trigger. aku selalu mengunakan auto mode tanpa flash untuk aku bandingkan dengan manual mode. haha. sunguh memang aku seoarang amateur. 


 gambar diri sendiri. haha. timer...



rasanya gambar ni memng tak berkualiti, tapi penuh kenangan buat aku.

nah, dua gambar yang bagi aku buruk beno. haha. kena rujuk tok guru aku lepas ni.. kalu di bandingkan dengan kamera biasa. tetap ada perbezaan. ini manual mode yang aku sendiri cuba lakukan. lens tanpa polarizer memang agak sukar untuk mengabil gambar pemandangan. semuanya nampak agak berkabus.
 edisi sudah ter edit... haha. lawa ke lawak..

Aku juga suka mengedit gambar. Dan ini hasil dari sedikit kemahiran aku mengunakan picasa 3. lebih mudah berbanding cs3 atau cs4 yang belum aku kuasai. Akan aku kongsikan bagaimana hendak mendapatkan gambar sebegini pada post2 yang akan datang.

SEKIAN

No comments:

Post a Comment

facebook
fun page