Wednesday, December 14, 2011

PUNK - dibotakan rambut dan dipaksa mandi?

INDONESIA - Aceh, sekumpulan remaja yang menghadiri konsert punk ditangkap dan dicukur rambut gaya mohowk kemudian dipaksa mandi - selasa.

Salah seorang remaja yang di tangkap terkejut dengan tindakan yang di buat oleh polis."Kami tidak menyakiti sesiapa," katanya kepada pemberita selepas gunting rambut Mohawk beliau telah dicukur. "Ini adalah cara kami pilih untuk memperkenal diri sendiri, Mengapa mereka memperlakukan kami seperti penjenayah?"


gaya rambut mohowk

Penagkapan ini bertujuan untuk menghapuskan gejala sosial yang baru melular semula di aceh, 64 remaja yang ditangkap kini menghabishkan masa selama 10 hari di sebuah kem untuk menjalani ratawan mental dan rohari, deberi motivasi dan pendidikan agama.


Seorang  wakil polis aceh memberitahu, penangkapan ini dilakukan selepas penduduk memberikan maklumat. "Mereka akan menjalani pendidikan  moral supaya mereka akan berkelakuan baik seperti orang lain di Aceh," katanya .

aku kata - kat malaysia pun pernah terjadi, kalau tak mana mungkin joe kid - caburator sebut dalam lagu beliau. alangkah bagusnya kalau kat malaysia polis buat macam ni. yang koyak2 tampalkan kain. yang sendat2. pakaikan sarung. yang dedah2.. bungkus terus. hehheheehehe....

No comments:

Post a Comment

facebook
fun page