Saturday, December 17, 2011

beribu-ribu burung mati - salah mendarat


ST. GEORGE, Utah - Beribu-ribu burung mati selepas mendarat di kawasan letak keretaWalmart dan kawasan-kawasan lain di selatan Utah dan ia adalah paling teruk pernah terjadi dalam sejarah.

Kru pergi bekerja membersihkan burung mati dan menyelamatkan mangsa-mangsa yang masih hidup selepas burung-burung itu membuat pendaratan kecemasan di kawasan St George malam Isnin.

Menjelang Hari Selasa petang, sukarelawan telah menyelamatkan lebih daripada 2,000 burung, dan melepaskan mereka ke kawasan air yang berhampiran. manakala yang mati pula dilupuskan.

"Mereka ada di mana-mana," Teresa Griffin, pengurus program hidupan liar  untuk Jabatan Hidupan Liar  wilayah selatan Utah , Sumber memberitahu pehak akhbar  di St George. "Tanpa henti. Semua pekerja kami memandu di sekitar kawasan meemungut mereka, dan begitu ramai yang datang ke pejabat kami dan menghantar mereka."


Kekeliruan mungkin berlaku akibat awan dan kabus ribut. ini menyebabakan burung-burung itu melakukan pendaratan yang salah terus ke kasaran pada waktu malam yang hanya disuluh cahaya lampu bandar. Tiada kecederaan pada manusia atau kerosakan harta benda dilaporkan.


No comments:

Post a Comment

facebook
fun page