Thursday, December 29, 2011

'Sesame Street' dan lain-lain rancangan PBS akan dibiayai oleh iklan(ads)



Presiden Mitt Romney, "Big bird(watak dalam sasame street oleh PBS) akan dibiarkan untuk menyara dirinya sendiri" itulah yang dinyatakan oleh sebuah akbar.


Presiden Republikan  berharap Mitt Romney mengatakan bahawa jika dia dipilih, "Sesame Street," siri televisyen kanak-kanak yang dibintangi Big Bird, Elmo, Cookie Monster dan rakan-rakan mereka, akan mempunyai pengiklanan untuk menampung kos program sebahagian dibiayai persekutuan .

"Kami tidak akan membunuh  Big bird, tetapi  Big bird akan mempunyai iklan, dan hak semua," bekas Gabenor Massachusetts memberitahu orang ramai hari ini  semasa kempen berhenti pada deli di Clinton, Iowa.

Romney berkata beliau peminat Perkhidmatan Penyiaran Awam, yang bukan berasaskan keuntungan yang dibiayai oleh kerajaan yang menjalankan "Sesame Street," tetapi "tidak bermoral bagi kita untuk menjaga wang perbelanjaan yang tidak kita miliki untuk meneruskan sebuah rancangan kanak-kanak yang wajib kita jaga."


"Sesame Street" pada masa ini mempunyai buruj penaja awam dan swasta. Penaja korporat program termasuk Resorts Keluarga Pantai, makanan organik Best Bumi, PNC, Amerika Healthcare dan Projek Telur Baik, mengikut laman web Bengkel Sesame, organisasi bukan berasaskan keuntungan pendidikan yang menghasilkan "Sesame Street." Sokongan pembayar cukai untuk program ini datang dari Perbadanan Penyiaran Awam dan Jabatan Pendidikan Amerika Syarikat, antara lain.


aku kata - saja post yang ni. dulu kecik-kecik aku slalu tengok saseme street ni. memang dari situ kot aku banyak belajar membaca dan tau sikit-sikit cakap orang putih ni. aku suka watak elmo.

No comments:

Post a Comment

facebook
fun page