Saturday, November 19, 2011

nokia n8. kisah lapuk yang tak lengkang dek zaman




haha, ni dia NOKIA N8 yang sesuai sangat untuk  peminat gajet yang kurang berkemampuan yang bloging yang minat hanset canggih-canggih, yang software dia memang betul-betul buat aku geram. skang harga dia sudah agak boleh dipertimbangkan. kenapa pilih nokia n8. takmau crita pasal Os symbian anna yang memang dah boleh bit iphone dengan 16 GB storage, 256MB RAM, 512 MB ROM di sokong pulak CPU 680 MHz ARM 11 processor, Broadcom BCM2727 GPU.. memang mantap la. beruntung asri dgn adli symbianku.com dapat percuma.



gambar menarik dari kamera nokia n8

nokia n8 ni memang terbaik bagi aku. kualiti gambar. perisian dia. screan view dia. os dia. macam-macam lagi dia ada. tapi ni bukan masej aku nak sampaikan. kita sebagai blogger atau pun kaki gajet memang besar nafsu untuk ini. nak ada kamera, nak ada hanset canggit, nak ada tablet. nak ada itu dan ini.. kita pikir ni 1 benda semua ada. kalau beli n8 kita dapat kamera kompak + gamaes + mini tablet(aku yang cakap ni) + gps + video call +  browser laju +  call free????? call free via applikasi nimbuz.. msg free?? alah klu dah nimbuz.. dia ni 3nd soft untuk YM.. aplikasi untuk fb dia pun mantap. siap sekali dengan chat segala..

hasil aku edit semula guna picasa.

kenapa promote nokia n8 ni untuk blogger??. pikir ni korang keluar menceriakan hidup dengan kawan-kawan. ambik gambar guna nokia n8 yang kualiti sama dengan kualiti kamera kompak terang pulak tu. tak cukup ceria edit semula dengan picas(aku jamin mmg ceria) tetiba masa tu teringat nak crita kat blog. nak bagtau lokasi. korang bukak ja aplikasi nokia ovi maps. veiw 3D. buat screan shot (dia sama macam prints screan kat laptop, aplikasi ni dah built in klu tak silap untuk anna Os) masukan kan blog. memang meriah la posting tu. kena pulak kat menara petronas.


 ini dia 3D view dari seorang kawan yang baik hati.

kenapa aku kata dah macam kamera kompak. nokia n8 ni kamera dia 12 MP, 4000x3000 pixels, Carl Zeiss optics, autofocus, Xenon flash.  Carl Zeiss optics ni sangat terkenal untuk lensa kamera. kualiti gambar yang dihasilkan nokia n8 sangat memuaskan. dengan flash Xenon lagi. memeng terang puas hati dengan mode micro dia lagi. kesan blur(bokeh orang kata) pun ada. tak rugi kalau beli walau 2nd.


gambar ni memang betul2 cantik..

aku saja promote nokia dari yang lain sebab terbukti nokia yang terbaik. kuliti yang selaras dengan teknologi dia. aku dah test beberapa hanset termask samsung yang baru tu. xperlu nak best sangat dengan robot hijau kaku. takdan nak BBm boleh free call. bagi aku nokia tetap terbaik kerana dulu aku symbian freak kot. baru di dunia bloging dah lama di dunia forum. nak beli handset ni second hand tanya la aku, insya-Allah aku boleh bagi tips berguna.. 

.SEKIAN.

No comments:

Post a Comment

facebook
fun page