Monday, November 28, 2011

5 jenis makanan penyumbang kenser

Mari kita lihat makanan penyumban kenser yang ada di sekeliling kita..


1. Sosej
Kerana kandungan nitrat yang tinggi, Pertubuhan Pencegahan Kanser menasihatkan  kanak-kanak tidak boleh makan 12 biji sosej. Jika hendak memakan sosej, sebaiknya membeli yang tidak mengandungi natrium nitrat.




2.Diproses daging dan bacon
Turut tinggi dalam natrium yang sama nitrat ditemui di anjing panas, bacon, dan lain-lain daging diproses meningkatkan risiko penyakit jantung. Lemak tepu dalam bakon juga menyumbang kepada kanser.



3.Doughnuts
Doughnuts adalah penyebab kanser yang berganda. Pertama, ia dibuat dengan tepung putih, gula, dan minyak hidrogenasi, kemudian digoreng pada suhu yang tinggi. Ia menjadi makanan yang paling teruk anda mungkin boleh makan untuk meningkatkan risiko kanser



4.kentang goreng
Seperti donat, kentang goreng dibuat dengan hydrogenated oils dan kemudian digoreng pada suhu yang tinggi. Ia juga mengandungi amides menyebabkan kanser acryl yang berlaku semasa proses menggoreng. Kita boleh memanggil ia kanser kentang goreng, bukan kentang goreng.




5.Kerepek, keropok, dan cookies
Semua biasanya dibuat dengan tepung putih dan gula. sesetengah orang mendakwa diri mereka sebagai bebas daripada trans-lemak secara amnya mengandungi sejumlah kecil trans-lemak.



kita sudah tahu. sekarang waktu bertindak. kurangkan atau terus tidak mengambilnya..

.SEKIAN.

No comments:

Post a Comment

facebook
fun page